Porotce soutěže MasterChef a šéfkuchař Přemek Forejt rozšířil svůj podnikatelský záběr o online kurzy vaření, které začal prodávat na jaře. Za cenu necelých dvou tisíc korun získali zákazníci praktická videa a také přístup do exkluzivní VIP skupiny na Facebooku, kde Forejt komunikuje a vaří prostřednictvím živých přenosů. Právě v této skupině však nyní čelí ostré kritice kvůli cenové politice svých kurzů.
Forejt nedávno k původnímu kurzu přidal další dva a VIP zákazníkům je nabídl v předprodeji za výhodnou cenu. Později však spustil vánoční kampaň, která všechny tři kurzy nabízí ještě levněji. „Předesílám, že mám Přemka ráda, vážím si ho a vaření s ním si moc užívám, i tuto skupinku, ALE... Jsem rozčarovaná, že kurzy, které jsme si koupili ‚výhodně‘ jako VIP členové, nyní Přemek nabízí už jen za 2690 Kč všechny tři dohromady! Marketing, reklamy, vše super, ale přijdu si trochu zneužitá. Vnímáte to někdo podobně?“ napsala jedna z uživatelek, která za jednotlivé kurzy zaplatila asi o 1300 korun víc než noví zákazníci.
Další zákaznice poukázala na nedostatky kurzů z prvních vln prodeje: „Zakoupíme kurz v první vlně. Recepty obsahují chyby (jako správné množství surovin, záměnu mm za cm, počet žloutků a gramáž žloutků). Přemkovu týmu je pomáháme odstranit. Chápeme to, jsme lidi, chyby se dějí. No... A jako poděkování dostaneme kudlu do zad, že si ostatní můžou zakoupit kurzy bez chyb a levněji. Děkujeme pěkně.“
Forejt reaguje emotivně
Na vlnu kritiky šéfkuchař odpověděl s viditelným zasažením. „Všimnul jsem si, že se tady rozjela poměrně ostrá debata kritizující, jak nakládáme s cenou kurzů. Máte pocit, že jsme vás podvedli nebo z vás udělali idioty. Popravdě mě to velice zasáhlo a je mi to ze srdce líto,“ uvedl Forejt.
Zdůraznil, že jeho kurzy jsou špičkové kvality a cena je více než přijatelná. „My se snažíme, aby si je mohl dovolit fakt skoro každej, přestože náklady na výrobu jsou skutečně astronomické, a tudíž by cena mohla být mnohem vyšší. A vy jako VIP skupina jste dostali skutečně tu nejlepší nabídku. Nikde se poslední dva kurzy (pizza a dezerty) neprodávaly za nižší cenu, než jste dostali vy,“ obhajoval šéfkuchař. Vánoční akce vysvětlil tím, že první kurz je na trhu už půl roku a jeho cena logicky klesla.
Zklamaným klientům Forejt nabídl slevový kód, který původně plánoval zveřejnit až během prosincového streamu.
Kritika marketingu
Forejtova omluva ale neuspokojila všechny. Jedna ze zákaznic poukázala na nekonzistenci v marketingové strategii: „Osobně nemám problém s cenou, kterou jsem za kurzy zaplatila. Problém je v marketingu, který ti, Přemku, podráží nohy. Marketingová strategie těchto kurzů totiž běží dvěma rozdílnými směry. Jeden buduje ‚VIP‘ komunitu, která má mít pocit výjimečnosti a exkluzivity, což je skvělý moderní přístup k budování sítě pravidelných zákazníků. A druhý směr je zastaralý ‚teleshoppingový‘ nátlakový rychlosběr nových zákazníků. A tyhle dva směry se prostě tlučou,“ zhodnotila situaci.